Yazılar

Verona

Merhaba! Size Verona şehrini anlatacağım. Hadi gelin biraz Kuzey İtalya’ya doğru beraber yolculuk yapalım! Roma’dan Verona’ya trenle 2 saat 50 dakikada gidebilirsiniz.Size Verona’yı kısaca tanımlamam gerekseydi ki gerekir çünkü ben öyle istiyorum; Verona tam bir aşk şehri! Hani romantik şehir denince akla ilk Venedik gelir ama bence onu Verona’yla değiştirmeliyiz! Verona Romeo ve Juliet’in yaşadığı söylenen şehir sizce nasıl aşk şehri olmasın:) Tüm şehri Shakespeare’in dizelerinin de çevrelediğini söylesem acaba bu şehrin aşk şehri olduğuna dair inancınızı arttır mıyım?

Öncelikle arka plan müziğimizi açıyoruz, https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ML8vco2vg-8 açtık mı tamamdır:),  yazılarım boyunca bu konularda bazı ricalarım olucak, müziklerle blogu okumak ya da gerekiyorsa kahve alıp eşlik etmek gibi, daha keyifli okunacağını düşündüğüm için bunları rica ediyorum, iyi okumalar!

Verona’ya gideceklere dair ufak bir takım tavsiyelerim var, şehir Kuzey İtalya’da bulunduğu için eğer benim gibi kışın gidecekseniz sıkı sıkı giyinin, çünkü trenden indiğim andaki ilk düşüncem şehrin ne kadar romantik olduğu değil, nasıl bir rüzgarın bu kadar soğuk esebileceğiydi 🙂 Ben 21 Ocak’ta Verona’ya gittim ve de havanın -4 derece olduğunu hatırlıyorum, Roma’dan güneyden kuzeye gidince insan bir ne olduğunu şaşırıyor 🙂 O zaman hatta ben İstanbul’a dönünce ne yapacağım diye düşünmüştüm çünkü İstanbul Roma’dan kat kat daha soğuk bir şehir. İstanbul’a dönmeme o zaman 2 gün kalmıştı 23’ünde uçağım vardı ve ben son günlerimi bile geziyle değerlendirdim, Verona gittiğim son İtalya’daki şehirdir belki bu şehri bu kadar büyüleyici görmemin sebebi de budur. 2 gün sonra Erasmus’umun biteceğine, İstanbul’a döneceğime, sıradan ve monoton hayatıma devam edeceğime de üzülüp Roma’da kilise kilise gezip üzüntümü gidermeye çalışabilirdim tabi ki ama ben Verona’ya gidip hiç bir şeyi düşünmeden anı yaşadım. Galiba İtalya’da benim mutlu olmamın en büyük nedeni buymuş, anı yaşamak, o zaman yarın ne yaparım, İstanbul’a dönünce ne olacak deyip kendi zihnimi gereksiz düşüncelerle bulandırmıyordum. Ah pardon bir bir yanlışım var ertesi günü düşünüyordum, nereye gitsem diye:) Hadi efendim bana bakmayın siz ben yazınca çok şey anlatıyorum hatta galiba konuşmaktan çok yazarak daha iyi ifade ediyorum kendimi her şey daha bir yerli yerine oturuyor, haydi şimdi gelin hep beraber fotograflarla Verona şehrini gezelim. Aralarda ben yine devreye gireceğim efendim, fotografların büyüsüne kapılıp, yazdıklarımı ihmal etmeyiniz 🙂

Şu an Verona’nın şehir merkezi dışındayız, daha Verona’yı çevreleyen surların içinden geçmedik, fakat ben şehir dışında bile nasıl bu kadar güzel evler var diye şaşırmıştım. Verona’nın ana tren istasyonu olan Verona Porta Nuova’dan çıkınca şaşırmayın ben nereye geldim diye, azıcık tabelaları takip edin hemen 10 dakika içinde şehir merkezine geliyorsunuz, tren istasyonu şehrin merkezine çok uzakta değil, pek soracak insan da bulamayacaksınız merak etmeyin, orası terminal olduğu için, tabelalar gayet doğru yere götürüyor, hem burası Türkiye değil ki yoldan geçene adres sormak normal kabul edilsin.

Bu balkon benim olsaydı ne güzel bir Pazar kahvaltısı yapardım diyen bir tek siz değilsiniz, ben de içimden aynı şeyleri geçiriyorum.

Bu fotografı çekmemin nedeni tamamen kişisel, çünkü Roma’daki evime çok benziyor. Roma’daki evim ile ilgili gelecek yazıda bunu okuyabilirsiniz.

Bir marketin önünden geçerken gördüğüm domates salçaları tabi bana Andy Warhol’un Soap Cans’ini hatırlattı. Pera Müzesi Andy Warhol sergisiyle ilgili olan yazımda onu okuyabilirsiniz.

İşte size bahsettiğim Verona’nın surları buradan girince şehir merkezindesiniz. Saatlerimiz 11i gösteriyormuş oraya vardığımda:) Bence gezi saati olarak hep 10-11 civarları iyidir çünkü 9da yeni şehir uyanmaya başlıyor her yer kapalı oluyor ben de ne yapacağımı şaşıyorum, mesela 9’da Napoli’deydim ama işime yaramıştı çünkü şehri erkenden bitirip Capri’ye geçmiştim, fakat siz tek bir şehir gezeceksiniz hiç erken kalkmaya gerek yok nasıl olsa şehirler küçük İstanbul gibi büyük değil, olsa olsa İlçe sayılırlar bir günde geziliyor:) Bence İstanbul bir Avrupa ülkesi olacak kadar büyük bir şehir.

Verona’nın güzel binaları insan İstanbul’da ancak Taksim civarı böyle güzel mimariye rastlıyor.

Şimdi alt tarafta Verona’nın şehir merkezini görüyoruz. Bir kaç fotografta burayı göstermek istiyorum çünkü ben Verona’yla ilgili çok beklentiye sahip değildim, Jüliet’in evini görürüm bir de yeni bir şehre giderim diye düşünmüştüm, fakat ilk karşılaştığım bu meydan adı Piazza Bra benden hayranlık uyandırdı, ayrıca şehrin diğer kalan yerlerine dair içime merak düştü. İtalya’nın şehirlerinde böyle bir alışkanlık var sokakları ya da meydanlarına diğer şehirlerin/ bölgelerinin adını koyuyorlar. Bra’da İtalya’nın minik bir bölgesinin adı. Piazza Bra ben gittiğim saatlerde çok boştu, daha şehir uyanmamıştı o yüzden ben de orada bir cafede oturup bir kahve içmedim, genelde İtalya’da hayat 1-2den sonra başlıyor.

Ayrıca bu fotografta köpek gezdiren bir çok kişiyi görüyoruz, bu tabi ki Verona’ya özgü bir şey değil İtalya’nın genelinde köpekleri sahiplenmek ve bakmak çok doğal karşılanıyor, keşke bizde de böyle olsa.

IMG_8296 IMG_8298   IMG_8301 IMG_8303

Kaç yaşında kadın, ne kadar güzel giyinmiş hayranım valla İtalyan kadınlarına.

Verona’nın bir güzel özellğini de unuttum söylemeyi, eğer Roma’yı seviyorsanız, Verona’ya bayılacaksınız çünkü Verona minik bir Roma, Colesseo’ya benzeyen bir Arena’mız bile var, Roma mimarisinden ve de burada konserler, dinletiler, operalar oluyor, Veronalılar gerçekten çok şanslı.

IMG_8306   IMG_8312 IMG_8329 IMG_8330 IMG_8334

Burası da Verona’nın belediye binası, ne kadar hoş değil mi 🙂 / Municipio di Verona / Verona’nın Belediyesi gibi oluyor Türkçe’ye çevirince.

IMG_8335  IMG_8349

Yeni yıl süsleri hala Verona sokaklarını süslüyor. Kış dönemimde Erasmus yapıp, bütün süslemeleri gördüğüm için çok şanslıyım, yeniyılda İtalya’da olduğum için.

Bisiklet! En sevdiğim şey! İtalya’da diğer Avrupa ülkeleri gibi bisiklete değer veren bir ülke. Verona’da yaşasaydım ayrıca kesinlikle bisiklet alırdım çünkü çok düz bir şehir, Roma gibi tepeli değil, ayrıca Roma’nın da İstanbul gibi 7 tepesi var, bir çok yönü gibi Roma ve İstanbul bana çok farklı gelmiyor.

Arena’nın eskiden kalma kısımları. IMG_8370 IMG_8373 IMG_8375 IMG_8377 IMG_8382 IMG_8383

Arena’ya yakın evlerin ve fıstık ağacının güzellikleri… Dediğim gibi Verona Roma’ya aşırı benziyor ve de fıstık ağaçları hemen beni kalbimin olduğu yere yani Roma’ya götürüyor.

IMG_8394 IMG_8395 IMG_8398

Verona’nın daracık sokaklarında gezinelim biraz, aranızdan çekileyim, sizi fotograflarla baş başa bırakayım.

IMG_8407 IMG_8408   IMG_8412 IMG_8414

Şimdi Jüliet’in mezarına geldik, Giuletta Jüliet’in gerçek adı. Hatta bunu ilk “Letters To Juliet” adlı filmden öğrenmiştim. Alfa Romeo Giulietta araba markası ismi tesadüf değil, İtalyanlar değerlerine ve kültürlerine önem veriyorlar.

IMG_8415 IMG_8416 IMG_8418

Jüliet’in mezarında Shakespeare’siz olmazdı değil mi? Shakespeare’in dizeleri bize eşlik ediyor.

IMG_8423 IMG_8424 IMG_8425 IMG_8427

Romeo ve Giulietta’yı tasvir eden heykel.

Juliet’in mezarını görmeden Verona’da bulunan fresklerin sergilendiği müzeyi geziyoruz şimdi.

IMG_8438 IMG_8443 IMG_8444 IMG_8447 IMG_8448 IMG_8449 IMG_8450 IMG_8451

Bu odada ne güzel toplantı yapılırdı değil mi? 🙂

IMG_8453 IMG_8454 IMG_8455

Pencerelerin ağaçlara açılmasına bayılıyorum.

IMG_8456 IMG_8458 IMG_8459

Hani o çizgi film ve Adams Family’de gördüklerimizden.

Müzemizin mimarisi bile başlı başına görülmeye değer burasının adı Tomba di Giulietta / yani Jüliet’in mezarı ama içeriye bir de müze yapmışlar dediğim gibi.

IMG_8464  IMG_8467

Heykeller o kadar gerçekçi ki insan hayret ediyor 🙂

Burası da müzemizin göz kamaştıran tavanı.

Burası bana Floransa’daki Santa Maria delle Grazie kilisesi’nin bahçesini hatırlattı. Yine de muazzam.

IMG_8471 IMG_8473 IMG_8475

Bu aslan heykeli de Venedik Cumhuriyeti’nin sembolü.

IMG_8477  IMG_8480

Neptün ve balinası heykeli. Her mitolojik karakterin ister Verona ister İstanbul müzelerinde aynı simaya sahip olması birazda mitoloji değil de acaba gerçek mi sorusunu akla getirmiyor değil.

Ben hayatımda hiç bu kadar kibar, asalet dolu bir tuvalet simgesi görmemiştim. O yüzden fotografını çekip sizlerle paylaşıyorum. Aşağıda ise müzenin muazzam bahçesini ve avlusunu görüyoruz.

IMG_8484 IMG_8485 IMG_8487 IMG_8488 IMG_8489 IMG_8491 IMG_8493 IMG_8496 IMG_8505 IMG_8507

İşte Jüliet’in mezarı, mezarında dua okuyor, fotografını çekip ona elveda ediyorum, Jüliet nerede sorularını duymayayım sakın 🙂

Müzemiz. / Tomba di Giuletta.

IMG_8514 IMG_8516 IMG_8517

Şimdi Verona’nın sokaklarında kaybolmaya başlayabiliriz tekrardan 🙂

IMG_8523 IMG_8529 IMG_8530 IMG_8532 IMG_8534 IMG_8537 IMG_8539

Godiva’dan 5 euro’ya muazzam çilekli fondü alıyorum gezerken onu yiyorum çünkü daha henüz acıkmamıştım ama gezerken bir şey yemeyi seviyorum:) İtalyanlar da genelde oturarak değil, gezerek yemek yerler belki onlardan geçmiştir.IMG_8543

Muazzam vitrinler, bana İtalya’da olduğumu tekrar hatırlatıyor.

IMG_8546 IMG_8547 IMG_8548

Şimdi Jüliet’in evine geldik / Casa di Giuletta. Burada Jüliet’in doğup büyüdüğü söyleniyor, söylemeden duramayacağım Romeo’nun evine de yakın:)

Dünya’nın her bir yanından gelen insanlar bu duvara sevdikleriyle beraber isimlerini kazıyorlar, böylece Jüliet’in onlara yardım edeceği ve aşklarının sonsuz olacağı söyleniyor.

IMG_8553 IMG_8576

Jüliet’in evinin bahçesinde Jüliet’in bir heykelini görüyoruz, aynı zamanda Jüliet’in evinin oralara kilit bağlamakta aynı amaçtan yapılıyor.

Burası da Jüliet’in evinin balkonu, birazdan ben de oraya gireceğim ve Jüliet’in baktığı balkondan bakalım ben neler göreceğim. IMG_8582 IMG_8589 IMG_8597 IMG_8599

Jüliet.

IMG_8600 IMG_8608

Jüliet’in evine geldim, burayı bir müze haline getirmişler.

Çok ilginç bir duyuru, Sposami a Verona, yani Verona’da benimle evlen:) Bu internet sitesinden Verona belediyesi sizi evlendirebiliyor. Tam Jüliet’in balkonunda evlenebiliyorsunuz. Link: http://www.sposamiaverona.eu/nqcontent.cfm?a_id=42244 Verona’da evlenme bedelleri ise burada: http://www.sposamiaverona.eu/nqcontent.cfm?a_id=42279

Giulietta’nın evi ne kadar güzel, söylemeden edemeyeceğim diyorsanız, müze yapıldığı için bazı tablolar sonradan eklenmiş.

IMG_8613 IMG_8614 IMG_8617 IMG_8618 IMG_8619 IMG_8623 IMG_8625

Hadi kalkın karşılıklı çay içelim 🙂IMG_8628 IMG_8629

Jülyet’in kıyafeti.

Romeo’nun kıyafeti.

Jülyet’in mükemmel odası.

IMG_8634  IMG_8638

Hayatımda gördüğüm en ilginç sandalyeler, hala sandalye olup olmadıklarından emin değilim, belki İncil koyma sandalyesidir, hiç bir bilgilendirme yoktu hakkında.

IMG_8639 IMG_8640

Burası duvarlar.

IMG_8642 IMG_8643 IMG_8650 IMG_8656 IMG_8657 IMG_8658 IMG_8661 IMG_8663

İşte Jüliet’in balkonuna çıktım! Ve manzaları buyrun.

IMG_8682 IMG_8683 IMG_8684 IMG_8689 IMG_8690 IMG_8691 IMG_8693 IMG_8699 IMG_8700 IMG_8701 IMG_8703 IMG_8704 IMG_8708

Jüliet’in evi Via Cappello’da bulunuyor. Jüliet, Şapka Sokağı’nda oturuyormuş, bana biraz komik geldi 🙂

IMG_8712  IMG_8718

Şimdi Piazza delle Erbe’ye geldik. Burası Verona’nın en meşhur meydanı ve Jüliet’in evine çok yakın. Belki evinden çıkıp kahve içiyordur diye hayal ediyorum. Bu arada Verona’nın sokaklarında kaybolmaktan korkmayın, her yerde bilgilendirme tabelaları mevcut.

IMG_8719 IMG_8722 IMG_8724 IMG_8726 IMG_8727 IMG_8728 IMG_8730 IMG_8731 IMG_8732 IMG_8733 IMG_8734 IMG_8735 IMG_8739 IMG_8741 IMG_8744 IMG_8745 IMG_8746

İf not now, when? Şimdi değilse ne zaman? yazısı ilaç gibi geliyor.

IMG_8747 IMG_8748

Şimdi Palazzo della Ragione’ye geldik. Yani Mantık Sarayı’na sizi sarayla baş başa bırakıyorum.

IMG_8754 IMG_8757 IMG_8759 IMG_8760 IMG_8761  IMG_8763 IMG_8764 IMG_8765 IMG_8770

İlahi Komedya’nın yazarı Dante’nin heykeli.

IMG_8772 IMG_8776 IMG_8778 IMG_8779 IMG_8782 IMG_8783 IMG_8784 IMG_8786 IMG_8790 IMG_8794

Şimdi de Romeo’nun evine geldik. Artık duvar yazılarının anlamını açıklamama gerek yok sanırım.

IMG_8795 IMG_8796 IMG_8797  IMG_8811 IMG_8814 IMG_8821

Kuzey ve Güney İtalya’yı birleştiren Garibaldi’nin heykeli. Şimdi Verona’nın sokaklarında kaybolalım biraz. Benim gezerken en sevdiğim şey sokaklarda kaybolmak.

IMG_8826 IMG_8830 IMG_8833 IMG_8834 IMG_8836

Burada yemek yedim.

IMG_8841 IMG_8842

Verona’nın balkonları meşhur demiştim, onlara bakalım biraz.

IMG_8843 IMG_8844 IMG_8845 IMG_8846 IMG_8849

Bu dükkan kapalıydı, ama heykellere bayılmıştım, alamadığım için üzgünüm, ama hatırası kalsın, ben genel olarak İtalya’da çok şey almadım, fakat tren bileti aldım ve yolculuk yaptım, anı biriktirdim, eşya değil 🙂

IMG_8851 IMG_8852 IMG_8855 IMG_8856 IMG_8858 IMG_8860 IMG_8861 IMG_8862 IMG_8863 IMG_8866

Verona’da en bayıldığım pencereler! Muazzam! Hastasıyım 🙂 Ayhan Sicimoğlu’nu unutmayalım.

IMG_8868 IMG_8870

Şimdi de Duomo di Verona’ya geldik yani Verona’nın en büyük kilisesine.

IMG_8871 IMG_8876 IMG_8880 IMG_8881 IMG_8882

Şimdi bir kahve molası verelim. Kahvenizi alıp gelin beraber kahve içelim. Burası da Retro. Retro Cafe, kesinlikle gitmeniz gerek! Orada içtiğim kahve aşırı güzeldi, Caffe Latte 🙂 Ve de iç mimarisine bayıldım! Size arka plan müziğimde var kahvenizi içerken buyrun: https://www.youtube.com/watch?v=DD97YL3wZ-w

IMG_8883 IMG_8884 IMG_8887 IMG_8890 IMG_8891 IMG_8892 IMG_8893 IMG_8894 IMG_8895 IMG_8897 IMG_8898 IMG_8901 IMG_8902 IMG_8903 IMG_8904 IMG_8906 IMG_8907 IMG_8908 IMG_8911 IMG_8912 IMG_8914 IMG_8917 IMG_8918 IMG_8920

Bayıldım! Böyle bir evim olsa ne olur! Biliyorum bugün bu lafı çok söyledim… Şimdi Verona’daki nehire gidiyoruz bu arada, Verona’nın nehrine çıkan arka sokaklarında dolaşıyoruz. Fiume Adige / Adige Nehrimiz.

IMG_8926 IMG_8928

IMG_8931 IMG_8934 IMG_8936 IMG_8937 Ah muhteşem Verona sokakları! Geçmişin izleri… IMG_8939 IMG_8940 IMG_8942 IMG_8943

Bisiklete bayıldım! Kim bana alır 🙂

IMG_8944 IMG_8945

Evet geldik Verona’nın nehrine! Size bir sır veriyim her zaman göl/nehir/denize çıkan yerlerin arka sokakları muazzamdır. Hiç uğraşmayın deniz/göl/nehir kıyısı diye, siz şarabınızı/kahvenizi alın oturun bir yere için daha keyifli, yemeği içerilerde bir yerlerde yersiniz. Ayrıca bence İtalya’nın şehirlerin’de hep aynı şeyler dönüp duruyor, o yüzden hepsi birbirine bu kadar benziyor ve de bayılıyoruz, birbirine karıştırıyoruz. Tabi ki Verona ve Roma’nın benzerliği tek bu yüzden değil. Ama her şehirde bir göl, bir duomo, bir kaç piazza (meydan), alışveriş sokakları ve kiliseler oluyor tabiki nehri bağlayacak güzel bir köprüde yaptık mı size buyrun İtalya’nın bir şehri! Buyrun nehri gezelim bakalım:)IMG_8949 IMG_8950  IMG_8953 IMG_8972 IMG_8974  IMG_8980 IMG_8987 IMG_8994

IMG_8995 IMG_9004 IMG_9005

Roma’daki Ponte Sisto’ya çok benziyor, ama bu Ponte Pietra / Taş köprü demek.

IMG_9010 IMG_9013 IMG_9016 IMG_9017 IMG_9024

Verona’ya özgü o muazzam pencereler.

IMG_9026 IMG_9033 IMG_9034 IMG_9040 IMG_9043 IMG_9045 IMG_9048 IMG_9049 IMG_9050 IMG_9057 IMG_9058 IMG_9060 IMG_9061 IMG_9068 IMG_9070 IMG_9071 IMG_9073  IMG_9077 IMG_9078 IMG_9081 IMG_9083 IMG_9087 IMG_9088

Pencereye hayran kaldım. Aşağısı da bir resim atölyesi ve Her zaman sanatın servisindedir yazıyor! Bayıldım! Da Sempre Al Servizio Dell’Arte.

IMG_9090 IMG_9093 IMG_9097 IMG_9100 IMG_9103 IMG_9105 IMG_9109 IMG_9112 IMG_9114 IMG_9115 IMG_9116

Burası da Verona’da ki Castello Scaligero, tabi ki bir Castel Sant’Angelo değil ama:) Olsun burada da Verona’da da şato var!

IMG_9120 IMG_9125 IMG_9127 IMG_9129 IMG_9132 IMG_9133 IMG_9134 IMG_9135 IMG_9138 IMG_9139

Burası anladığınız gibi bir Çin Restoranı ama adı Gülücük o yüzden paylaştım çok hoşuma gitti!:) Gülücük Çin Restoranı.

IMG_9140 IMG_9142 Şimdi fark ettiğiniz gibi dönüş yoluna geçtik. O yüzden yine Piazza del Bradayız 🙁 Elveda Verona! Umarım tekrar görüşürüz!

IMG_9151 IMG_9152 IMG_9155 IMG_9156  IMG_9158 IMG_9161 IMG_9162 IMG_9163 IMG_9165 IMG_9166 IMG_9168

Shakespeare’in dizeleriyle Verona’ya veda ediyoruz, ve tren istasyonuna doğru yol alıyoruz.

IMG_9173 IMG_9175

Trende okuduğım kitapta geçen Cicerone’nin sözü, meditasyon yap, yalvarıyorum, gün ve gece bunlar üzerine düşün. Ve de diğer cümle; Aslında geçmiş ve gelecek yoktur. Yani Verona bana anı yaşamayı geçmiş ve gelecek diye bir şey olmadığını sadece şu anın var olduğunu özetledi!

Trenin olduğu bölümlerde Yog yazıyordu ben de Yoga yazdım, belki de bu bir işarettir Yoga yapmam için.  IMG_9190

Arrivederci Piazza del Bra!

Trende kitap okurken ben 🙂 İtalya’da yolculuk yaparken bulunduğum en küçük alanla bile yetinip, orayı yaşam alanım haline getirmeyi öğrendim. Bir bakıma evimi sırtımda taşıyordum, kaplumbağa gibi. İki tane çantam oluyordu, sırt çantasında hediyeler,yemekler, omuzdan asmalı çantamda ise pasaport fotokopisi ve de paralar power bank telefon vb…

Termini’ye geldim! Termini neresi derseniz; Termini Roma’nın ana tren istasyonu bir de Tiburtina var fakat burası daha eski olan.

Verona gezimiz bitti, diğer gezilerde görüşmek üzere!