Gezi Yazıları

Amalfi

Merhaba! Sizi Salerno’dan alıp Amalfi’ye doğru bir yolculuğa çıkarıyorum! Amalfi’de Piazza Duomo’yu çok merak ediyorum! Hazırsanız başlayalım! Roma’dan 2 saat 50 dklık bir yolculuk sonucu öncelikle Salerno’ya gidiyorum. Daha sonra Salerno’da SITA busları buluyorum. Burasının ofisi tren istasyonunun hemen yanında o yüzden rahatlıkla bulabilirsiniz merak etmeyin. Fotografını çektiğim gibi Amalfi’ye giden otobüsün önünde heyecanla bekliyor ve yolculuğuma başlıyorum!

Bir çok blogda Amalfi’ye giden yolların çok kıvrımlı olduğunu ve SITA otobüsünün çok hızlı kullandığını, Amalfi’ye araba kiralayıp gitmenin daha mantıklı olduğunu okumuştum fakat, benim öyle bir imkanım olmadığı için SITA otobüsüyle yolculuğa çıktım. Açıkçası, İstanbul’daki taksi şöförlerine alışkın olduğumdan mıdır bilmiyorum, SITA otobüsleri bana çok hızlı gelmedi ve yola çok hakim bir şekilde ilerledik. Bence araba kiralamak burada daha zor olabilir çünkü bu yollar gerçekten çok kıvrımlı ve de bu yollarda sürüş konforu zor olabilir! Sitelerden okuduğum bir diğer zorluk ise otobüslerin çok dolu olduğuydu, aynı şekilde yer bulabildim ve benim için çok keyifli bir yolculuktu! Avrupa’da yolculukta herkesin çok sessiz olması ve diğerlerine saygılı olması sanırım çok hoşuma gidiyor.

Amalfi’ye giderken mükemmel manzaralardan geçiyoruz.

Bu fotografı otobüsten çektim, yolların kıvrımından kasabalara çok yakın bir şekilde geçiyoruz!

Amalfi’ye gitmeyi düşünmeyenler için bile bu yollardan geçmelerini öneririm!

Ocak ayında olmamıza rağmen denizin rengi çok güzeldi.

Yolculuk boyunca bu fotografta gördüğünüz yüksek dağlardan Amalfi’ye gidiyoruz.

Amalfi’ye neredeyse ulaştık!

Burası yol üzeri duraklarımızdan.

Artık Amalfi’yi görebiliyoruz.

Amalfi’ye hoşgeldik!

Burası Amalfi!

Amalfi’de sokaklar daracık! Burada rahat kıyafetler giyerek ortama uyum sağlamanızı öneririm!

Amalfi küçük bir kasaba ve genellikle yaşlılar bulunuyor. Ben kış mevsiminde gittiğim için çok kalabalık yoktu fakat yazın denizinin güzelliğinden dolayı kasaba çok kalabalık oluyor! Dükkanların çok boş olduğunu görebilirsiniz!

Amalfi’nin dar sokakları.

Amalfi, Napoli’ye çok yakın, bu yüzden Napoli’ye benzer bir şekilde sokaklara çamaşır asıldığını görebiliyoruz!

Amalfi seramikleriyle meşhur. Burası da Amalfi’deki bir seramik dükkanının vitrini.

Amalfi’nin renki seramik dükkanı, giderseniz benim için de uğrayın!

Amalfi’de genellikle ev numaraları ve dükkan tabelaları da seramikten!

Amalfi’de bir çok seramik dükkanı görebilirsiniz!

Amalfi’nin şehir planlaması gerçekten çok ilginç.

Amalfi’nin arka sokakları.

İtalya’yı gezerken en sevdiğim şeylerden biri de değişik arabalarla karşılaşmak! Her şehirde farklı arabaları keşfetmek çok hoşuma gidiyor!

İtalya’da arabalar o kadar minik ve tatlı ki, bazen gerçek gibi gelmiyorlar!

Amalfi araba kültürü için bile gezilmeye değer!

Duomo di Amalfi. Amalfi’nin kilisesi. Bu kilise Bizans üsulünde yapılmış, bu yüzden İstanbul’daki Bizans motifleri bolca kilisede kullanılmış.

Bu fotografta Bizans motiflerini görebiliyorsunuz.

Kilise’den Amalfi manzaraları.

Kilise’nin avlusu da çok değişik bir mimariye sahip.

Hadi gelin şimdi Amalfi kilisesi’nin içini gezelim.

Amalfi’nin limoncello’sunun da çok güzel olduğu söyleniyor!

Amalfi sokakları…

Amalfi’de deniz manzarasının keyfini çıkarabilirsiniz!

Amalfi işte bu kadar küçük bir yer!

Amafi’den deniz manzarası.

Şimdi hep beraber Piazza Duomo’ya geldik!

Amalfi’ye yaz aylarında gitmenizi öneririm!

Amalfi kış aylarında çok boş!

Amalfi’de SITA otobüslerini bulmak hiç de zor değil! Gördüğünüz gibi SITA otobüslerinin özel durağı var. Artık dönüş yolculuğuna geçtim!

Tekrar görüşmek üzere Amalfi!

Dönüş yolumun güzelliği ve denizin berraklığı…

Dönüş yolumuz gerçekten çok keyifli! Sizi manzarayla baş başa bırakıyorum.

Ve yolculuğum sona erip, Salerno’ya SITA otobüsümle ulaşıyorum. Daha sonra Salerno’dan Roma trenine binip, Roma’ya dönüyorum! Diğer şehirlerde görüşmek üzere! Görüşürüz Amalfi!